De beste manier om bezoekers op jouw website te krijgen
Er zijn tientallen, of niet honderden manieren om mensen naar je website toe te krijgen. Social media marketing, Google advertenties, zelfs flyers en visitekaartjes, maar de beste manier om mensen naar jouw website te krijgen is gegarandeerd; SEO.
SEO of Zoekmachine Optimalisatie is het optimaliseren van pagina’s voor bepaalde zoektermen. Door pagina’s te optimaliseren voor bepaalde zoektermen, komen die pagina’s op de eerste pagina van zoekresultaten te staan in Google en andere zoekmachines.
Waarom is dit de beste manier om bezoekers op je website te krijgen?
( Zoekmachine Optimalisatie - SEO )
Website - Gerard Joling
Dat ik SEO de beste manier noem heeft meerdere redenen. De eerste reden hiervoor is omdat SEO eenmalig veel werk kost en het daarna alleen bijgehouden hoeft te worden. Als je bijvoorbeeld Facebook advertenties draait om bezoekers te krijgen, betekent het dat als je stopt met betalen voor advertenties, de bezoekers stoppen met komen, met SEO is dit niet het geval.
Nog een reden is; omdat je pagina’s geoptimaliseerd hebt voor zoektermen die over jouw dienst of product gaan, betekent het dat de mensen die op die pagina terecht komen via Google al op zoek waren naar jouw dienst of product, dus die bezoekers converteren wordt een makkie!
Dit zijn 2 van de vele redenen waarom SEO naar mijn mening de beste manier is om bezoekers op jouw website te krijgen. Ben je geïnteresseerd naar wat SEO voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact op voor een 100% gratis adviesgesprek om de mogelijkheden te bespreken.
Neem contact op voor een 100% gratis adviesgesprek om de mogelijkheden te bespreken en laat een gratis SEO scan uitvoeren.
Korte lijnen, goed bereikbaar en goede informatie. Denkt met de situatie mee. Ga zo door
Designbase is een betrouwbare webdesigner die snel en professioneel contact bind aan hoge kwaliteit. Hij heeft mij vaak geholpen aan slimme en mooie oplossingen zonder daarbij persé de duurste optie aan te raden.
Al bijna 10 jaar klant, en altijd uiterst tevreden. Design Base heeft altijd naar mijn wensen geluisterd en is altijd in staat geweest om de juiste oplossingen te vinden.
De manier waarop je nog meer bezoekers naar klanten kunt converteren
Waar SEO nog meer geweldig voor gebruikt kan worden is als volgt: SEO hoeft niet alleen gebruikt te worden om pagina’s van producten of diensten omhoog te duwen in de zoekresultaten, het kan ook gebruikt worden voor artikelen, to-do lijsten en nog veel meer.
Door artikelen te schrijven over bepaalde onderwerpen die binnen jouw niche vallen kan je nog meer mensen van jouw doelgroep naar je website toe halen. Nu vraag je je misschien af; maar daar heb ik toch niks aan als ze niet naar mijn product zoeken?
Dat is compleet incorrect. Je kan zoveel verschillende kanten opgaan hiermee, je kan bijvoorbeeld de artikelen veranderen in een salespage, vertel mensen de oplossing voor problemen die ze hebben die jouw producten op kunnen lossen en zet een link naar de productpagina onderaan, je kan e-mailadressen sparen waar je promotionele e-mails naar kan versturen waardoor je daar klanten uit haalt, er zijn ongelofelijk veel mogelijkheden met SEO.
Neem contact op voor een 100% gratis adviesgesprek om de mogelijkheden te bespreken en laat een gratis SEO scan uitvoeren.
Dit is in het kort wat er voor een goede ranking gedaan moet worden
(Dit is geen exacte gids + er veranderd constant van alles en nog wat in het Google algoritme, wil je zelf je website optimaliseren, dan adviseer ik je meer research te doen voor je begint!)
-
1. Website analyse
Wij bekijken of de website technisch goed is gebouwd zodat deze volledig geïndexeerd kan worden door zoekmachines, een belangrijk onderdeel daarvan is de snelheid van de website.
-
2. Zoekwoorden analyse
Wanneer wij een zoekwoorden analyse uitvoeren gaan wij opzoek naar woorden waarop de webpagina naar voren moet komen in de zoekresultaten. [Voorbeeld : Een bedrijf die internet marketing services verleent wilt graag gevonden worden op de zoekwoorden : internet marketing, socialmedia marketing en SEA.] Bij het uitzoeken met welke zoekwoorden een website naar voren moet komen in de zoekresultaten kijken wij gelijk naar hoe groot de concurrentie op deze zoekwoorden is.
-
3. Concurrent analyse
Bij Concurrent analyse kijken wij naar de content van de concurrent op de zoekwoorden waarop wij de website naar voren willen laten komen, om te kijken wat de concurrent precies heeft gedaan om zo hoog naar voren te komen en wat wij moeten doen om dichtbij of zelfs erboven te komen.
-
4. Content analyse
De content analyse word gedaan om te kijken of de content SEO geschikt is en daarbij hoe wij deze kunnen verbeteren. Voor content is ook erg belangrijk hoe de pagina is opgebouwd en of de zoekwoorden waar we op gevonden willen worden vaak genoeg in de content verwerkt is.
-
5. Technische optimalisatie
Technische optimalisatie is de website, zo mogelijk, te versnellen en de juiste componenten toe te voegen zodat de techniek achter de website geoptimaliseerd is voor scans van google en andere zoekmachines. Dit zorgt ervoor dat technische fouten niet in de weg staan bij het indexeren van de geoptimaliseerde content.
-
6. Content creatie en optimalisatie
De content die al op de website staat optimaliseren wij voor de zoekwoorden waar de website op gevonden moet worden. Zo nodig creëren wij content om aan de pagina toe te voegen zodat de pagina genoeg content en zoekwoorden bevat om goed te scoren in de zoekmachines, ook zullen wij van een marketing perspectief naar titels, teksten en opbouw kijken en aanpassen waar mogelijk.
Zelf aan de bak of uitbesteden?
De grote vraag; zelf aan de bak of uitbesteden? Naar mijn mening is dit afhankelijk van een aantal factoren, bijvoorbeeld:
Heb je de tijd om het zelf te doen?
Weet je precies wat je moet doen om een pagina goed te laten scoren?
Heb je het budget om te investeren?
Is je tijd je meer waard dan dat het uitbesteden van SEO kost?
Als je op de eerste 2 vragen: Ja – hebt geantwoord zal ik, als ik jou was zelf aan de bak gaan.
Heb je: Ja – Geantwoord op de laatste vraag, zal ik dit als ik jou was uitbesteden, want dat betekend dat er andere dingen zijn die je kan doen in de tijd dat je moet leren en uitvoeren.
Als je nu aan jezelf vraagt, is het nodig? Dan zal ik het voor je antwoorden. SEO = bezoek, bezoek = klanten en klanten = geld. Wil je jouw bedrijf groeien en meer klanten binnehalen? Dan is het antwoord: JA!
Wil je graag SEO uitbesteden? Neem contact op voor een 100% gratis adviesgesprek, wij zullen je vertellen wat er wel en niet mogelijk is en er zijn geen addertjes onder het gras, er valt niks te verliezen naast 30 minuten van je dag!
Neem contact op voor een 100% gratis adviesgesprek, wij zullen je vertellen wat er mogelijk is en zullen een gratis SEO scan voor je uitvoeren!
FAQ - Veelgestelde vragen
Wat is zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie is het het optimaliseren van een webpagina of meerdere webpagina’s voor de zoekmachines waar ze op gevonden kunnen worden (bijvoorbeeld google). Wanneer je webpagina’s optimaliseert voor zoekmachines zorgt dit ervoor dat op de trefwoorden waarop je de pagina optimaliseert, de pagina zo hoog mogelijk in de zoekmachines tevoorschijn komt waardoor de gebruikers van de zoekmachines de pagina sneller vinden en je zo meer traffic voor je website creëert.
Wat kost zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie van Designbase verschilt per website. De ene pagina is een stuk meer werk dan de ander en daarom verschilt het. Voor meer informatie over de kosten kan je het beste even contact opnemen en dan zullen wij een analyse doen en berekenen wat de prijs is.
Wat is het doel van zoekmachine optimalisatie?
Het doel van zoekmachine optimalisatie is om hoger in de zoekresultaten tevoorschijn te komen en zo meer traffic binnen te halen op je website.
Waarom zou je beginnen aan zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie is een heel stuk goedkoper dan ADword campagnes (SEA). SEA is zoekmachine adverteren. De prijzen van SEA kunnen heel erg oplopen als een trefwoord meerdere keren gebruikt wordt om mee te adverteren, voor zoekmachine optimalisatie daarentegen, wordt er een vaste prijs gesteld voor het uitvoeren en bijhouden en is daarom veel goedkoper dan dat het is om voor SEA te blijven betalen.