Apple – iPad en iPhone e-mail instellen

Op deze pagina laten we je zien hoe je een e-mailaccount in IOS insteld.

 

 

 

 

 

 

Kies ANDERS wanneer u het emailadres wilt configureren

 

 

 

Vul de gevraagde gegevens in.

 

(1) Vul de gevraagde gegevens in. Bij server inkomende post (Hostname) vult u in: mail.UWDOMEINNAAM.nl

server.designbase-server2.nl

Uw gebruikersnaam is uw emailadres.

Uw wachtwoord: Het wachtwoord dat u heeft ontvangen.

(2) Vul de gevraagde gegevens in. Bij server uitgaande post (Hostname) vult u in: mail.UWDOMEINNAAM.nl

Uw gebruikersnaam is uw emailadres.

Uw wachtwoord: Het wachtwoord dat u heeft ontvangen.

 

 

Klik op details, in het volgende scherm klikt u op "altijd vertrouwen"

 

Er verscheen zojuist een pop-up op uw iOS-apparaat met de mededeling dat de iPhone "Kan serveridentiteit niet verifiëren"?

Raak niet in paniek en lees verder om de oorzaak van deze fout te detecteren. Het wordt meestal veroorzaakt door de Mail-app. Als de hoofdtekst van de waarschuwing u informeert dat de identiteit van 'imap.gmail.com' niet kan worden geverifieerd, betekent dit dat de mailserver in kwestie niet kan worden gevalideerd door een vertrouwde autoriteit.
Deze iOS-foutmelding wordt geleverd met twee of drie actieknoppen. U kunt op Details tikken en toegang krijgen tot meer informatie over de server die niet is gevalideerd, of op Annuleren klikken om de prompt te sluiten zonder het probleem op te lossen. In sommige gevallen is er ook een derde keuze genaamd Doorgaan. Met deze laatste optie kunt u de prompt sluiten en uw e-mailaccount blijven gebruiken. Wat moet ik doen als de optie Doorgaan niet beschikbaar is? Lees verder en leer hoe u dit vervelende probleem kunt oplossen!

 

3 manieren om de fout 'Kan identiteit van server niet verifiëren' op te lossen

Start de iPhone opnieuw op: Zorg er allereerst voor dat er geen kleine storing is waardoor uw iOS-apparaat niet normaal functioneert. Schakel je iPhone uit en schakel hem even later weer in. Open vervolgens de Mail-app en test of het probleem is opgelost. Ga naar stap 2 als de fout zich blijft voordoen.

 

2. E-mailaccount verwijderen en toevoegen: met deze actie worden de identiteitscertificaten van uw e-mailserver gereset. Het enige wat je hoeft te doen is:

  • Open de app Instellingen en tik op Wachtwoorden en accounts,
  • Tik in het gedeelte Accounts op het e-mailaccount dat de fout veroorzaakt,
  • Gebruik de optie Account verwijderen om het te wissen. Bevestig uw intenties en tik nogmaals op het rode Account verwijderen-label,
  • Gebruik nu de optie Account toevoegen in hetzelfde menu Wachtwoorden en accounts om het e-mailaccount toe te voegen dat u zojuist hebt verwijderd. Lost dit het probleem voor u op?

 

 

3. SSL uitschakelen: in de meeste gevallen moet met deze stap het probleem "Kan serveridentiteit niet verifiëren" worden opgelost. Als de problemen echter nog steeds aanhouden, kunt u het volgende doen om het probleem op te lossen:

  •  Open de app Instellingen opnieuw en blader naar wachtwoorden en accounts,
  • Tik op de mail-app die problemen veroorzaakt,
  • Tik vervolgens op het geregistreerde account,
  • Ga voor de geavanceerde instellingen en schakel de functie SSL gebruiken uit.